Search This Blog

2017-12-24

[Brussels LVG CVI restoration] 2017-12-16

Forwarded message - From: Willy Sabersky



  Willy Sabersky a publié dans Brussels LVG CVI restoration .       Willy Sabersky 18 décembre, 16:13   2017-12-16 La boussole temporairement réassemblée. Remarquez l'aspect usagé du disque, qui fait très authentique. The compass temporarily reassembled. Notice the used look of the disk, which gives an authentic aspect.   J'aime Commenter Partager    
   
   Facebook
   
   
Willy Sabersky a publié dans Brussels LVG CVI restoration.
   
Willy Sabersky
18 décembre, 16:13
2017-12-16

La boussole temporairement réassemblée. Remarquez l'aspect usagé du disque, qui fait très authentique.

The compass temporarily reassembled. Notice the used look of the disk, which gives an authentic aspect.


   
   

Afficher sur Facebook
   
   
     
   
Facebook, Inc., Attention: Community Support, 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025
   


[SV-4B] Nieuwsbrief 4/2017

Forwarded message - From: SV-4B <



Bekijk de webversie
SV-4B Nieuwsbrief 4/2017
Met deze nieuwsbrief proberen we zoveel mogelijk informatie en foto's te verzamelen van het na-oorlogse Belgische opleidingsvliegtuig SV-4B. Foto's en informatie zijn dan ook steeds meer dan welkom, en worden gepubliceerd op onze SV-4B website. Door te klikken op de titel of de foto kom je op de pagina terecht. De nieuwsbrief verschijnt 4 tot 5 keer per jaar.

Speciale tip voor gmail gebruikers :
Zorg er voor dat deze nieuwsbrief niet bij uw ongewenste reclame terecht komt. Versleep de nieuwsbrief van de tab Reclame naar de tab Primair (de persoonlijke inbox). Gmail vraagt dan of alle nieuwe e-mails met hetzelfde afzenderadres ook onder de tab Primair geplaatst moeten worden. Het gewenste antwoord hierop is natuurlijk: ja.
SV-4B V16 help restoration
Wij ontvingen volgende vraag van Dave Hadfield die momenteel SV-4B V16 aan het restaureren is in Canada :
Just wanted to let you know that the repair and recovering of our Stampe is going well. It's with Stan and Sheila Vander Ploeg in Grand Valley, Ontario, as you may remember. The fuselage is painted, and the wings are covered and being sprayed now. It'll fly in the spring.
One item we could use is a chin cowl, or chin bowl. Ours has been repaired in the past, and can be used again, but if you know of one in good condition we'd be very interested. Indien info mail Dave.

SV-4B V61 in 1956-57

Van SV-4B V61 bestaan niet zoveel foto's. In 1972 verhuisde dit toestel naar de UK waar het momenteel nog steeds vliegt met registratie G-AZSA. Op deze foto staat de V61 samen met piloot in opleiding George Buys in de periode 1956-1957. Met dank aan Ivo Buys voor deze foto.
SV-4B V22 in 1966

SV-4B V22 op static display tijdens de vliegshow in Bevekom in 1966. Dit toestel verhuisde samen met de V16 naar Canada, waar het nu eigendom is van Ron Uloth, Peter Cameron en Peter Withworth. In 2007 werd dit toestel gerestaureerd en homebased op een vliegveld nabij Ottawa.
SV-4B V52 model
Wie de gelegenheid heeft om het FAS muzeum op het vliegveld van Wevelgem te bezoeken zal zeker dit pareltje op schaal 1/72 ontdekken van SV-4B V52, momenteel, na restauratie, opnieuw vliegend als OO-BPL. Er bestaan nog steeds bouwpakketten van de SV-4B. Wie info wil stuurt maar een mailtje.
Manchot en het 5de Smd
Nadat het SV-4B opleidingstoestel vervangen werd door de Siai SF260 Marchetti kregen deze nieuwe opleidingstoestellen het 'pinguin' logo niet meer op de romp geschilderd.
Tijdens de doopplechtigheid in Goetsenhoven in 1970 hadden ze allemaal intussen wel de Manchot op de romp. Zij hebben die sindsdien altijd gedragen, zelfs toen het 5de Smd werd opgericht en zij de Egyptische Valk erbij kregen.In de jaren 80 stonden beide logo's op de toestellen. De Manchot verdween echter wanneer de toestellen geel werden geschilderd en er na de verhuis naar Beauvechain een wolvenkop (logo Beauvechain) op geplaatst werd. Deze pinguinbadge en het nummer 5 dateert uit de jaren 80. (met dank aan Daniel Brackx en Jacques Schelfaut voor de info)
SV-4B V49 1968
SV-4B V49 is een toestel dat regelmatig te zien is op diverse opendeurs en fly-ins. Momenteel is het toestel  homebased op St Ghislain. Het is steeds mooi dat er af en toe ook oudere foto's opduiken van dit toestel. Deze foto werd genomen in 1968 op de vliegbasis Koksijde (Collectie Bob Godts).
SV-4B V38 in 1969

SV-4B V38  geflankeerd door SV-4B V49 en onder meer V43. De (ietwat wazige) foto werd genomen in 1969 op het vliegveld van Goetsenhoven. Dit toestel is sinds 1982 geregistreerd in Canada als C-GOCK. Eigenaar is Walter Davies uit Ontario. De huidige status van het toestel is onbekend maar het toestel zou wel te koop staan.
SV-4B V65 zwart-wit

Foto's uit de oude doos hebben steeds hun charme, vandaar dat we de foto publiceren zoals hij "uit de doos" komt. Uit de collectie van Hubert Sermon, SV-4B V65 op Brustem in 1959. Het toestel ging verloren in een crash in 1963.
SV-4B V5 en V29 in flight

SV-4B V5 samen met SV-4B V29. De SV-4B V5 is een toestel met een ongelooflijke geschiedenis. Overleefde een aantal ongelukken, werd gebruikt als sleeptoestel van zweefvliegtugen en wisselde regelmatig van eigenaar. Het is het enige toestel dat vliegt in de zwart-gele kleuren van "les Manchots".
Bezoek onze website
www.sv4b.be
D. De Quick