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2013-04-14

Today in Aviation History :: Arado Overflight

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Arado Overflight

Today in Aviation :: April 10, 2013


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The Arado Ar 234B-1 streaked overhead at high altitude, beyond the reach of Allied interceptors.  Its sleek lines and twin jet engines gave it speeds that were in excess of 700 km per hour.  On board, a pair of Rb 50/30 reconnaissance cameras captured a nine kilometer wide swath of countryside from their mounting points in the rear of the fuselage, each canted outward at a 12 degree angle.  The single pilot on board flew it steadily as a pair of cameras imaged the ground below, taking a new photo in a steady stream every 11 seconds, advancing the film between frames to form a nearly continuous strip.  Before any Allied fighters could climb to altitude, the plane had flown its route and disappeared back across the English Channel to safety....


Photo of the Day

One of the five Martin B-57s destroyed in the Viet Cong mortar attack on Bien Hoa Air Base in November 1964 -- another fifteen were damaged.  The attack markedly impacted USAF operations for a short time afterward and marked a major escalation in hostilities. Four Americans died and 72 were wounded.
Photo Credit:  USAF Museum

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TV Show : Arte 2013 04 14 20:45 Always

Inline image 1Always - Pour toujours

dimanche 14 avril à 20h45, 117 min

Décédé en mission, un pompier de l'air revient d'entre les morts pour guider ses proches à travers le deuil. Steven Spielberg signe un drame romantique émouvant teinté de fantastique, avec Richard Dreyfuss dans le rôle du revenant invisible, Holly Hunter en fiancée endeuillée, et la dernière apparition d'Audrey Hepburn à l'écran.
http://www.arte.tv/guide/fr/048218-000/always-pour-toujours

MAE Participez au retour des Fouga sur l'esplanade du musée

Forwarded message From: Musée de l'Air et de l'Espace




Si ce message ne s'affiche pas correctement, consultez sa version en ligne


J-60 Vous aussi, participez au retour des Fouga !
En devenant mécène officiel du musée de l'Air et de l'Espace via le financement participatif


Avec MyMajorCompany, le musée de l'Air et de l'Espace vous invite à participer à la remise en place de ses trois emblématiques Fouga Magister. Quel que soit le montant de votre participation, vous pouvez contribuer à ce retour.
Désormais ouvert aux projets culturels, MyMajorCompany permet aux fans du musée de l'Air et de l'Espace de s'impliquer dans un projet de grande ampleur : le retour des trois Fouga exposés à l'entrée du musée. Un montant symbolique de 5000 € a été retenu mais les participations ne sont pas limitées à ce montant, il représente juste le cap qu'il faut franchir pour que cette opération soit réussie.

Près de 80% de la somme minimum requise est déjà réunie aujourd'hui ; n'attendez pas la dernière minute pour soutenir le musée, dans deux mois, il sera trop tard.



En contrepartie de votre participation
Pour toute contribution, chacun pourra bénéficier d'une réduction fiscale mais également de contreparties exclusives : accès à toutes les animations du musée, aux simulateurs de vol, et rencontre avec les plus grands noms de l'aéronautique. Les donateurs les plus généreux auront le privilège de déjeuner avec un astronaute, de vivre une journée VIP au prochain Salon du Bourget, et même de voler avec Catherine Maunoury, directrice du musée de l'Air et de l'Espace et double championne du monde de voltige aérienne.

Lancé le 8 mars, le projet est proposé jusqu'au 10 juin 2013.
Voir la dépose des Fouga de leur socle en juillet 2011
Plus d'informations sur le projet et les contreparties

© Photo : A. Fernandes - Musée de l'Air et de l'Espace





CONTACT MUSEE
Mathilde Moury
+33 (0)1 49 92 70 79
Contacter par email

Musée de l'Air et de l'Espace
Aéroport de Paris-
Le Bourget - BP 173
93352 Le Bourget Cedex
France


www.museeairespace.fr


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2013-04-12

Today in Aviation History : Rebuilding a Blériot

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Rebuilding a Blériot

Today in Aviation :: April 05, 2013


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The challenges of rebuilding an early era aircraft are extraordinary.  The few that remain in flying condition today are rarely flown at all.  Some builders have built "new" copies of the older planes based on the original plans.  Even then, there are challenges — for instance, where does one find a ready-to-fly Anzani three cylinder engine from 1911?  The late Cole Palin of Rheinbeck used to collect old airplane engines both at his New York hangar and at his winter hangar at the airport of Boca Raton, Florida.  If he found a servicable Hispano-Suiza 8 BEc, water cooled V-8, 235 hp engine, then he would store it until he was ready to build a SPAD S XIII around the engine, as but one example.  Today, another famous builder resides in Sweden, creating new "old" aeroplanes in much the same way — his name is Mikhael Karlsson and, among the many planes he has built is a Blériot.
Today's feature highlights a fascinating rebuild of a Blériot monoplane that was flown by none other than Mr. Vivian Hewitt of Great Britain.  His experience of rebuilding the plane is particularly interesting for one reason — the rebuild itself was accomplished not today, but exactly 100 years ago by Mr. Hewitt himself.


Photo of the Day

Rebuilding a Curtiss P-6E Hawk in 1963 at the Purdue University Department of Aviation Technology.  The Hawk flew for the US Army Air Corps from the 1920s until the late 1930s, only being withdrawn as obsolete just prior to the beginning of World War II.
Photo Credit:  USAF Museum
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Belgians in RAF and SAAF 1940 1945 News: André Plisnier and the 4th Fighter Group (P-51 Mus...

Belgians in RAF and SAAF 1940 1945 News: André Plisnier and the 4th Fighter Group (P-51 Mus...: an interesting page about André Plisnier who flow Mustang with the 4 Th Fighter Group before to join Squadron 350 http://www. 4thfight...

ULModrome de Liernu menacé par les éoliennes

Thx Marc & Michel,

Forwarded message From: Marc LOWARD




Marc Loward



ULM contre éoliennes -
On connaît la mobilisation toujours plus forte des riverains des villages de notre région contre les différents projets éoliens qui se profilent à l'horizon. Cette fois, ce sont les pilotes d'ULM de Liernu qui montent au créneau : les nouveaux projets ceinturent complétement leur terrain et y empêcheraient toute activité. Les explications d'Alain Hanse, l'exploitant du terrain. (Reportage réalisé le 08/04/13)



Space : Brussel verwelkomt het Europees Space Weather Coordination Centre

Thx Dirk,
Forwarded message From: Dirk De Quick 



Op woensdag 3 april 2013 werd in Brussel het Europees coördinatiecentrum voor ruimteweerdiensten officieel ingehuldigd. Het Space Weather Coordination Centre (SSCC) werd opgericht in het kader van ESA's Space Situational Awareness programma en bevindt zich op de 'Space Pole' in Ukkel waar zich ook het Koninklijk Meteorologisch Instituut van België (KMI) en de Koninklijke Sterrenwacht van België (KSB) bevinden.
http://www.belgiuminspace.be/nieuws/belgie-en-ruimtevaart/brussel-verwelkomt-het-europees-space-weather-coordination-centre