Nieuwsbrief 74 - November 2013
Vrienden van de luchtvaart,
onze sponsors:
|
 |
 |
een captcha werd ingebouwd in de contactformulieren van
www.hangarflying.be en
www.aviationheritage.eu. Een captcha is een simpele test om mensen van computers te onderscheiden, waarbij een slecht leesbaar woord moet worden overgetikt. We gebruiken de captcha's om zoveel mogelijk junkmail te voorkomen.
-Op de voortreffelijke website Vintage Wings of Canada staat het artikel 'A Close Shave.' Hugh Bone (487 Sqn RNZAF) schrijft hoe hij op 26 november 1945 nabij het Belgische Fleurus zijn Mosquito EG-A met de parachute moest verlaten.
Interessante lectuur vanuit een Belgisch oogpunt. Hugh heeft trouwens nog ervaring met België. Hij schreef ons: "
Just to clarify. I operated on 487 Sqn. After VE Day I was posted away from 487 to 107 as the New Zealanders were to be repatriated. At the beginning of November 1945, 107 was moved to Epinoy where I found all my New Zealand comrades, still in Europe. 487 had been renumbered to 268, so when I baled out I was, in my heart, still a 487er but actually 268. I served with 487 at Melsbroek from mid April 1945 to the beginning of June and again with 107 Sqn from mid July until the beginning of November."
-Hangar Flying nam een kijkje in Brussels Airport House, een service in het hart van Brussels Airport waar alle informatie over een job op de luchthaven op één centrale plek te vinden is. Het is een gezamenlijk initiatief van diverse partners en overheden die actief zijn rond werkgelegenheid en openbaar vervoer. Brussels Airport House werkt nauw samen met de Airport Academy die opleidingen aanbiedt voor jobs op de luchthaven. In het Brussels Airport House werkt de Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst samen met partners uit Brussel en Wallonië.
Op de vierde verdieping van de luchthaventerminal, op de Promenade, heeft het Brussels Airport House een ruimte waar infoborden de eerste basisinformatie verschaffen over de werking van de dienst. Op twee computerschermen kunnen kandidaten werkaanbiedingen opvragen. Het belangrijkste is de heel toegankelijke ontvangstruimte met een laagdrempelig contact met consulenten. We ondervonden dat er bij de start van dit initiatief al heel wat belangstelling is voor een baan op de luchthaven, luchtvaart blijft immers een aantrekkelijke sector. Tijdens ons bezoek bleek ook dat het jobaanbod heel divers was: bediende in de motorenafdeling, bewakingsagent, luchtvrachtbediende, weersvoorspeller, enz. Voor info
www.brusselsairporthouse.be
-In het kader van de herdenkingen rond de Eerste Wereldoorlog verschijnen heel wat boeken. We lazen voor u het voortreffelijk boek van Bernard Deneckere : '
Above Ypres. The German Air Force in Flanders 1914-1918'.
Hangar Flying