A really interestingh blog discovered thx to Philippe
Ardennes Avions abattus en 1940-45
Search This Blog
2012-03-02
Blog : Ardennes Avions abattus en 1940-45
Libellés :
Ardennes,
Battles of the Bulge,
crash,
WW2
2012-02-27
Back to the roaring Sixties; Koksijde Airshow 1968
Hi,
Since many years I wanted to bring together as much information as possible on the many Belgian airshows organised in the last 100 years.
This week I started the first of a new series of reports on vintage Belgian airshows with the International Koksijde Airshow 1968 organised on Saturday and Sunday August 10/11, 1968.
It is clear from the provisional list of participants that these old meetings were as exciting as todays events. So sit back, relax and enjoy this nostalgic tour on Belgian Wings by clicking here:
As the published participants list is only provisional I would appreciate if you could sent corrections, additions and eventually pictures. Please contact through brackda@gmail.com
Since many years I wanted to bring together as much information as possible on the many Belgian airshows organised in the last 100 years.
This week I started the first of a new series of reports on vintage Belgian airshows with the International Koksijde Airshow 1968 organised on Saturday and Sunday August 10/11, 1968.
It is clear from the provisional list of participants that these old meetings were as exciting as todays events. So sit back, relax and enjoy this nostalgic tour on Belgian Wings by clicking here:
As the published participants list is only provisional I would appreciate if you could sent corrections, additions and eventually pictures. Please contact through brackda@gmail.com
2012-02-25
New Formula for Avions
AVIONS N°186 - NOUVELLE FORMULE !
Parution du 21/02/2012Auteur : Divers
Edition : Comment devenir un as sur Dewoitine D.520 : Hubert de Salaberry AVIONS, LA REVUE D’AVIATION DU 21e SIÈCLE ?
Que de chemin parcouru depuis nos débuts il y a presque vingt ans, en mars 1993 ! AVIONS, mensuel à l’époque, n’avait que 48 pages… Nos lecteurs en demandant déjà davantage, nous sommes passés à 64 pages avec notre n° 69 de dé-cembre 1998 mais cette augmentation de volume s’est avérée difficile à suivre pour le rédac’chef que je suis, désormais incapable de participer à nos autres collections : HISTOIRE DE L’AVIATION, PROFILS AVIONS, HORS-SÉRIES AVIONS, etc. Nous avons donc opté pour une parution bimestrielle à partir d’AVIONS n° 144 en mars 2005, ce qui me dégageait suffisamment de temps pour effectuer de nouveau des recherches. Vous n’avez bien sûr pas été enchantés, amis lec-teurs, mais vous avez compris qu’il s’agissait là d’une nécessité… d’autant que vous avez « récupéré » dans l’affaire huit pages de plus par numéro.See more at http://www.avions-bateaux.com/produit/avions/1785
Subscribe to:
Comments (Atom)

