Search This Blog

2011-04-14

Belgian WIngs: NASA retiring its shuttles to Smithsonian, museums in California, Florida, New York



Info provided by Dirk De Quick

NASA revealed Tuesday where its retired space shuttles will be given for public display. The Smithsonian National Air and Space Museum will exhibit OV-103, better known as Discovery. Orbiter Atlantis, OV-104, will remain in Florida, where it will be exhibited by the Kennedy Space Center Visitor Complex. NASA's fifth and youngest shuttle, Endeavour, OV-105, will be flown to Los Angeles and the California Science Center. Enterprise (OV-101), which never flew in space but was used for test landings, will also be given a new home, moving from the Smithsonian's Steven F. Udvar-Hazy Center (which will be where Discovery is displayed) to the Intrepid Sea, Air and Space Museum, a converted aircraft carrier, in New York.

The decision to retire the space shuttles came in the wake of the 2003 loss of orbiter Columbia, NASA's first shuttle to fly in space, as it returned to Earth on its 28th mission. NASA lost the space shuttle Challenger, its second orbiter to fly, on an earlier flight in 1986 when that orbiter broke apart 73 seconds into its 10th launch.

NASA will rely on Russia's Soyuz spacecraft to bring its astronauts to and from the ISS until new vehicles are ready, targeted for 2016 or earlier.


Dirk

shuttle.jpgshuttle.jpg
27K V

2011-04-13

bam : Aérobuzz : Comic Strip : Ciel en ruine Tome IV Piège en Poméranie


Dans un ciel en ruine les héros ont des d'états d'âme


 

publié le samedi 9 avril 2011 par Gil Roy


                                                                                                 


Nikolaus, le pilote de Me262 de la Luftwaffe, se retrouve à fuir devant le rouleau compresseur soviétique, à pied, à travers la Poméranie.

Sur le front de l'Est, plus rien ne semble pouvoir ralentir l'avancée de l'Armée Rouge. Pour l'Allemagne Nazie, c'est l'hallali. Pour le jeune pilote Nikolaus qui, dans l'épisode précédent (T3 « Horrido »), a été contraint de poser en catastrophe son biréacteur Messerschmitt 262 dans un champ de neige, l'objectif est de regagner son escadrille pour reprendre le combat. Il va s'en suivre une longue et dangereuse course à travers la campagne.

Sur le front de l'Est, plus rien ne semble pouvoir ralentir l'avancée de l'Armée Rouge. Pour l'Allemagne Nazie, c'est l'hallali. Pour le jeune pilote Nikolaus qui, dans l'épisode précédent (T3 « Horrido »), a été contraint de poser en catastrophe son biréacteur Messerschmitt 262 dans un champ de neige, l'objectif est de regagner son escadrille pour reprendre le combat. Il va s'en suivre une longue et dangereuse course à travers la campagne.

JPEG - 47 ko


Belgian-wings : 50 jaar na de vlucht van Gagarin



Info provided by Dirk De Quick

Daniel

Nu de kranten weer vol staan over 50 jaar na de vlucht van Gagarin, hierbij 2 filmpjes die ik vond, en die mijn buikgevoel bevestigen...Gagarin was niet de eerste, als hij ooit in de ruimte is geweest.... Opmerkelijk, op een filmpje staat een fragment van zijn dochter. Ik liet het russisch vertalen, en de vertaling is idd wat ze zegt.


Er was normaal een interview gepland met Vladimir Ilyushin vorige zomer 2010, waarbij ik aanwezig zou zijn geweest, maar Ilyushin overleed in maart 2010.
Ik zal dus nooit zijn ogen zien had ik DE vraag kunnen stellen. Jammer.
Ik heb nog wel contact met zijn dochter Marina, en ik hoop daar op termijn alsnog meer te weten te kunnen komen over de, voor mij duistere, eerste jaren van de bemande ruimtevaart.

Veel plezier
Dirk